Koh Phangan en Koh Tao - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijke Poelgeest - WaarBenJij.nu Koh Phangan en Koh Tao - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijke Poelgeest - WaarBenJij.nu

Koh Phangan en Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 April 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Op aandringen van een aantal mensen, ik zal geen namen noemen :p, schrijf ik maar weer eens een verhaaltje haha ;) Ik typ dit verhaaltje vanuit de nachttrein tussen Ayutthaya en Chiang Mai (op aanraden van Richard, ben benieuwd naar de zonsopkomst in Chiang Mai ;) ) Deze rit duurt ruim 12 uur, kortom genoeg tijd om alvast op m'n iPad een verhaaltje te typen. Ookal kan ik hem natuurlijk pas in Chiang Mai online zetten, want heb uiteraard geen WiFi in de trein, maar het is dan in ieder geval vast getypt :)

De afgelopen anderhalve week heb ik voornamelijk doorgebracht op de eilanden Koh Phangan en Koh Tao, in het zuidoosten van Thailand. Vanuit Koh Samui ben ik zaterdag 22 maart met de boot doorgereisd naar Koh Phangan, het eiland met de beruchte Full Moon Party, Half Moon Party en inmiddels ook Black Moon Party. Kortom, zoveel mogelijk redenen verzinnen om maar weer een Moon Party te kunnen organiseren ;)

Ik had vernomen dat de Half Moon party op zondag 23 maart zou zijn, maar toen ik op Koh Phangan aankwam bleek dit pas op maandag 24 maart te zijn. Kwam mij wel goed uit, want ik was nog zo moe van het stappen de afgelopen dagen op Koh Samui (waaronder m'n verjaardag) dat ik het wel prima vond om even 2 avonden rustig aan te doen :) Mijn verblijf op Koh Phangan was prachtig! Ik had weer een eigen bungalow, jaja ik had mezelf even getrakteerd voor m'n verjaardag ;), met een prachtig uitzicht op de zee en het zwembad dat ervoor lag. Erg luxe dus, en dat voor een zeer lage prijs, love it!

Toen ik zaterdagmiddag aankwam heb ik even bij het zwembad gelegen en verder niet echt iets gedaan want ik was, zoals gezegd, erg moe van de korte nachtjes ervoor. De volgende dag weer lekker bij het strand/zwembad geluierd (wat een zwaar leven heb ik toch :p) en toen ontmoette ik Marie, een erg leuke meid van 29 uit Engeland die voor 2 weken met vakantie in Thailand was. We raakten meteen gezellig aan de praat en we besloten om de volgende dag samen in de ochtend een yogales te volgen en vervolgens 2 scooters te huren om het eiland te verkennen.

De yogales was totaal anders dan dat ik gewend was, het was meer een soort powerYoga, en in combinatie met de hitte vond ik het niet echt een succes. Maar goed, wel weer een ervaring rijker ;) Vervolgens op naar de scooters! Aangezien we beide nog nooit op een scooter of brommer hadden gereden vonden we dit best spannend haha maar het was super gaaf en we leven nog ;) Het huren van een scooter is namelijk de beste manier om het eiland te verkennen aangezien het huren van een scooter voor 24 uur maar 100 bath kost, omgerekend ongeveer 2,20 euro! Dan komt er nog benzine bij a ongeveer 1,50 euro, kortom, een goedkope en leuke manier om het eiland te verkennen :) Het links rijden was in het begin wel even wennen, maar eigenlijk ging dat al vrij snel vanzelf. Voor Marie was dat natuurlijk niks nieuws, aangezien zij Engels is :)

Deze gezellige dag samen hebben we afgesloten met de beruchte Half Moon Party. Een groot feest middenin de Jungle waarbij iedereen met bodypaint besmeurd is. Aangezien de Full Moon Party gratis is, dachten Marie en ik dat de Half Moon Party ook wel gratis zou zijn. Nou niet dus! Eenmaal daar aangekomen bleek dat het maar liefst 600 Bath pp kostte, echt ongelofelijk duur voor Thaise begrippen en we hadden dus niet genoeg geld meegenomen. Wij dus weer met de taxi terug naar een ATM, want aangezien de party in the middle of nowhere plaatsvond, was er ook nergens een pinautomaat in de buurt. Nadat we gepind hadden besloten we met een biertje in onze hand terug te lopen naar het feest, aangezien we inmiddels dus al 2x een taxi hadden betaald en de temperatuur zeer aangenaam was :)

Eenmaal bijna bij de ingang aangekomen, liepen we langs een barretje waar ze harde muziek draaiden en drank verkochten met ertegenover professionele bodypainters. Er hing een heel groot bord met allerlei verschillende tekeningen en je kon dan met een grote stok de tekening aanwijzen die je op een lichaamsdeel wilde hebben. Echt prachtige tekeningen, ik kan niet anders zeggen. Het was erg druk met allemaal mensen die op hun beurt stonden te wachten en Marie en ik hebben daar ook een tijdje in de rij gestaan. Totdat we ontdekten dat je in het barretje ertegenover voor 50 bath zelf een kleur kon kopen. Aangezien het ons veel leuker leek om onze creatieve kunsten op elkaar los te laten hebben we 2 kleuren gekocht en zijn we aan de slag gegaan. Na de nodige alcohol werden zowel wij als de vele mensen die we daar hebben ontmoet steeds creatiever en rond 02:30u besloten we dat we misschien maar eens richting het echte feest moesten gaan ipv op onze preparty te blijven hangen ;)

De locatie van het feest was echt prachtig! Overal glow in the dark stellages en jungle-achtige taferelen. Ook veel trappen van steen die uiteraard totaal niet recht liepen, dus het verbaasde ons dan ook niks toen we achteraf hoorden dat er veel mensen armen/benen/enkels hadden gebroken doordat ze dronken (of nuchter) van een van de vele trappen zijn gelazerd. Gelukkig zijn Marie en ik heel gebleven, best een prestatie vond ik zelf want ik sta natuurlijk super stabiel op mijn benen *ahum* ;)

Marie had besloten dat zij de volgende ochtend om 08:30u de boot al zou nemen richting Koh Tao, hetgeen betekende dat zij om 07:30u al zou worden opgehaald. Aangezien het feest tot 7u duurde leek het haar handig om meteen door te gaan. Eenmaal in Koh Tao aangekomen om 10u, nog steeds besmeurd onder de bodypaint en half dronken, kwam ze erachter dat ze natuurlijk nog helemaal niet kon inchecken. Achteraf dus niet zo'n slimme keuze geweest haha ;)

Ik had zelf (heel slim) besloten om een dagje later naar Koh Tao te gaan, zodat ik de dag na de Moon Party rustig kon slapen. Ik vertrok dan ook woensdag met de boot naar Koh Tao en op de boot heb ik 3 Engelse jongens ontmoet. Twee van hen reisden samen en de derde hadden ze op Koh Phangan ontmoet. Ook zij waren alleen maar 2 weken met vakantie (weet niet wat het met al die Engelsen is :p) en we zijn de eerste paar dagen dan ook met elkaar opgetrokken. Koh Tao staat echt in het teken van relaxen. Overal prachtige stranden en in de avond heerlijk relaxen in de vele beachbars met vuurshows. Er liggen dan overal matjes in het zand met kussens waar je op kan liggen, biertje erbij, gezellige mensen om je heen en chillen maar!

Koh Tao zat bomvol met Engelsen, in ieder geval het gebied waar ik zat, want ik heb uiteindelijk nog meer Engelsen ontmoet (en 1 Duitser). We waren inmiddels met een hele groep en ik was eigenlijk van plan om hier maar 3 nachten te blijven, maar uiteindelijk zijn het er 5 geworden haha :) Het was zo gezellig met iedereen en iedereen plakte er telkens nog een dagje extra aan vast, totdat het echt niet meer kon en we verder moesten. Helaas waren zij allemaal maar voor 2 weken met vakantie dus ik moest afscheid nemen en mijn eigen reis voortzetten. Voelde me hier wel even verdrietig over want heb toch bijna een week met hen doorgebracht, maar dat hoort er helaas bij..

Ik ben afgelopen maandag met de boot en bus naar Hua Hin vertrokken, de oudste badplaats van Thailand en kennelijk de favoriete plaats van de Koning van Thailand, en heb hier een dag (en 2 nachten) doorgebracht. Lekker aan het strand gelegen en even bijgeslapen, want dat was wel nodig na al die feestjes (sorry mam :p). Vervolgens ben ik met de bus naar Ayutthaya gegaan, daar had ik 2 uur de tijd om even rond te lopen (gelukkig kon ik mijn backpack op het station laten staan voor 25 eurocent) om vervolgens de nachttrein te nemen naar Chiang Mai, in het noorden van Thailand. Hier zal ik 1 dag en nacht verblijven, vervolgens een 2daagse trekking doen door de bergen en dus ergens in een berghutje overnachten, ook zal ik hier op een olifant gaan rijden (gelukkig wel eentje waar ze goed worden behandeld) om vervolgens nog een hele dag in Chiang Mai zelf te verblijven.

Ik was in eerste instantie van plan om dan 7 april door te reizen naar Laos, maar ik hoor van zoveel verschillende mensen dat Pai ook echt nog de moeite waard is, dat ik misschien ook daar nog een paar daagjes naartoe zal gaan.

Ik heb het in ieder geval nog onwijs naar mijn zin en ben super benieuwd wat ik de komende maanden nog allemaal ga meemaken. Heb het gevoel dat ik nu al maanden weg ben en ik wil voorlopig nog lang niet naar huis haha dus wordt vervolgd ;)

Dikke knuffel Xx




  • 03 April 2014 - 07:51

    Folkert:

    Wat ben jij ontzettend aan het afzien daar zeg;). Nou Utrecht is ook leuk hoor ;p Enjoy!

  • 03 April 2014 - 09:21

    Richard:

    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Zal je per mail wel n x bijpraten over hoe t hier gaat. Ben nu wel benieuwd naar wat je vd treinreis vond..... En of,je nog naar Doi Suthep bent gegaan. Groet

  • 07 April 2014 - 21:16

    Loes Roodenburg:

    Hoi Marijke
    Goed te lezen , dat je het zo naar je zin hebt. wij hadden eigenlijk niets anders verwacht
    Je heb een goede beslissing genomen om er is even helemaal uit te gaan.
    Heel leuk, dat je zoveel leuke mensen ontmoet, maar daar moet je ook voor open staan.
    Wij zijn een week terug uit Turkije (niets bijzonders) maar hebben het daar ieder apart ook
    Heel leuk gehad. Kees met zijn tennis vrienden en vriendinnen en ik met mijn vriendin Marianne. We hebben vandaag weer geboekt voor Tunesië, van 13 mei tot 10 juni.
    A.s zondag gaan we met opa Frits naar de pauwenhof tot vrijdag. We hopen, dat hij een beetje bij kan tanken we gaan er wat leuks van maken.hopen op een zonnetje op het terras.
    Blijf zo lang je het leuk vind weg en genieten hier gaat alles gewoon door en eigenlijk mis je niks.
    Liefs van ons beiden Kees en Loes knuffel xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Volg hier mijn reis door Zuid-Oost Azië!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 709
Totaal aantal bezoekers 12159

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 09 Juli 2014

Backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: