Ao Nang, Krabi & 7 Island tour - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marijke Poelgeest - WaarBenJij.nu Ao Nang, Krabi & 7 Island tour - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marijke Poelgeest - WaarBenJij.nu

Ao Nang, Krabi & 7 Island tour

Blijf op de hoogte en volg Marijke

19 Maart 2014 | Thailand, Ko Samui

Lieve allemaal!

De afgelopen dagen ben ik verbleven in Ao Nang, Krabi, in het zuidwesten van Thailand. Ik had hier een kleine studio voor mezelf met een 2persoonsbed en een badkamer op 50m van het strand, dus dat was niet verkeerd al zeg ik het zelf ;) En WAUW, wat is het daar mooi! Niet alleen Ao Nang zelf, maar vooral de kleine (onbewoonde) eilandjes er vlakbij. Er wordt op elke straathoek dan ook geprobeerd om je een van de vele excursies aan te smeren. Wat dat betreft verschilt het niet veel van een vakantie in bijvoorbeeld Spanje of Turkije ;)

Uiteraard heb ik ook een excursie gedaan en wel de 7 Island tour. Bij deze tour werd je met een schattig Thais houten bootje naar 7 verschillende eilanden gebracht. Op sommige eilanden was ook een strand aanwezig dus konden we lekker zonnen op een parelwit strand (vond ik natuurlijk heel vervelend :p) en andere eilandjes waren juist weer goed voor snorkelen (heel gaaf!) of we vaarden er alleen maar langs om zijn bijzondere vorm te fotograferen zoals Chicken Island. Ook was het mogelijk om vanuit het water op een eiland de rotsen te beklimmen. Dit eiland zag eruit als een prachtige grote rots en er hing een touwladdertje vanaf de rots boven het water dus als je sterk genoeg was (ik uiteraard niet :p) kon je jezelf met je armen het water uittrekken, de ladder opklimmen en uiteindelijk de rots beklimmen zo hoog je wilde en naar beneden in de zee springen. Aangezien de eerste trede van de touwladder zich ver boven het water bevond, waren er niet veel mannen sterk genoeg om zichzelf met hun armen omhoog te trekken, maar wel een aantal waaronder natuurlijk onze Thaise guide.

Uiteindelijk sloten we de tour af met een BBQ op een van de eilanden waarna we (in het donker) weer werden afgezet op ons 'eigen' strand. Deze tour had wat mij betreft niet lang genoeg kunnen duren! We hadden een hele gezellige groep en een nog gezelligere guide. Dat was een Thaise jongen van een jaar of 18 schat ik, met mega veel energie! Hij praatte ook echt Thais-Engels waardoor we hem 9 van de 10 keer maar voor de helft konden verstaan maar dat maakte helemaal niet uit want zijn mega vrolijke gezicht en energie zorgde ervoor dat iedereen een super leuke dag heeft gehad! :)

Deze tour heb ik gisteren gedaan, toen was het gelukkig weer zonnig, maar de dagen ervoor was het bewolkt en heeft het zelfs een aantal keer keihard geregend! Ik dacht dat het in Nederland hard kon regenen, nou dat is nog niks vergeleken met de regen hier! Het kwam echt met bakken naar beneden vallen. Erg grappig om mee te maken zo in het droogseizoen en het gaf mij mooi de tijd om even rustig aan te doen de laatste dagen :) behalve s avonds dan, want er moet natuurlijk wel gefeest worden ;P (Ja mam, ik pas goed op met alcohol en ben niet elke vond gaan stappen, ik hoor je denken ;) )

Het uitgaan in Ao Nang was erg leuk! Er is een soort pleintje achter de boulevard met allemaal verschillende bars bij elkaar. Om hier te komen moet je een soort a\van steegje in wat ervoor zorgde dat ik er eerste 3x voorbij ben gelopen voordat ik het gevonden had ;p Ik heb hier veel leuke mensen ontmoet, zoals Sam uit Canada. Met hem heb ik gisteren ook de boottour gedaan.

Wat ook nog heel gaaf was is dat, toen ik zaterdagnacht na het uitgaan weer richting mn bungalowtje liep, ik een groep Thaise jongeren tegenkwam. Die zaten op een trapje aan het strand met allemaal aangestoken kaarsjes om zich heen Engelse muziek te luisteren en te kletsen. Toen ik er langs liep werd ik meteen aangesproken of ik erbij wilde zitten en de kleine party-animal in mij kon dat natuurlijk niet weerstaan :) De jongeren bleken een familie te zijn, 3 broers en hun 3 zusjes en ik vond het zo'n bijzonder moment om gezellig met hen te kletsen aan de zee midden in de nacht met allemaal kaarsen om ons heen! Ze waren erg nieuwsgierig naar Nederland en ik natuurlijk ook naar hun leven hier dus voor ik het wist waren we uren verder en begon de zon alweer op te komen.. Tijd om afscheid te nemen maar gelukkig is er zoiets als Facebook dus dan kunnen we af en toe toch nog een beetje contact houden, voor zover dat echt lukt haha maar het idee is leuk ;)

Verder stonden de afgelopen dagen dus vooral in het teken van relaxen, lekker eten, leuke mensen ontmoeten en de prachtige onbewoonde eilandjes ontdekken.

Ik ben inmiddels een paar uurtjes geleden aangekomen in Koh Samui, een eiland in het zuidoosten van Thailand dus ik ben benieuwd wat ik de komende dagen hier allemaal ga meemaken! Ik weet in ieder geval dat ik weer veel lol ga hebben met de Spaanse jongens die ik in Bangkok had ontmoet, want zij komen hier morgen ook naartoe!

Wordt vervolgd.. ;)

Liefs en een dikke kus Xx

  • 19 Maart 2014 - 16:24

    Joan:

    Wat een prachtig verhaal weer mop!! Heerlijk om even tussen de scriptie-uren door met je mee te reizen!! Zo te zien verveel je je niet, zoals het hoort!

    Dikke kus

  • 19 Maart 2014 - 17:26

    Suus:

    Wat een gave foto's! Ontmoet je ook vrouwen daar ;)? Je bent ook alweer lekker bruin zie ik.. *zucht* verder ben ik niet jaloers hoor XD. Geniet!! Vanavond lekker skypen met opa :D. Dikke knuffel

  • 27 Maart 2015 - 14:44

    John:

    Hoi Marijke,

    Ik en mijn vrouw gaan ook daar naar toe in juni 2015
    Leuk om te lezen wat je heb gedaan daar
    Mooie foto's

    Gr John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Volg hier mijn reis door Zuid-Oost Azië!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 1468
Totaal aantal bezoekers 12169

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 09 Juli 2014

Backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: