Sawadee Khaa Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijke Poelgeest - WaarBenJij.nu Sawadee Khaa Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijke Poelgeest - WaarBenJij.nu

Sawadee Khaa Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Marijke

13 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Hier even een kort berichtje vanuit het geweldige Bangkok! Wauw, wat heb ik een geweldige 2 dagen gehad! Mijn eerste indruk van Thailand is echt fantastisch :) De mensen zijn ontzettend aardig en behulpzaam, het eten is er zalig en overal staan prachtige tempels met Boeddha's. Ik kijk mijn ogen uit! En wow, wat is het leven hier goedkoop!

Vanaf het vliegveld heb ik dinsdagochtend vroeg een taxi genomen naar mijn hostel en het viel me al meteen op dat er overal aan de snelweg gouden Boeddha beeldjes stonden. Erg mooi om te zien! Mijn hostel was verder ook prima, een eigen (klein) kamertje met een ventilator en een eigen 'badkamer'. Dit was eigenlijk meer een wc met wastafel en een douchekop die er boven hing, maar ach, meer heeft een mens ook eigenlijk niet nodig ;)

Nadat ik even was bijgekomen ben ik Bangkok gaan verkennen. Ik heb eigenlijk helemaal geen last gehad van een cultuurschok oid, ik heb juist het idee dat ik er al weken ben! Ik heb prachtige tempels bezocht, mocht er ook in want ik kreeg doeken te leen om die om mijn schouders en benen te dragen en dat was ook heel indrukwekkend! Veel Thaise mensen die in en uit liepen om even te bidden. Heel vredig, voor zo'n mooie gouden Boeddha.

Verder heb ik al vrij snel die dag 2 Spaanse jongens leren kennen met wie ik gisteren de hele dag ben opgetrokken. Miguel en José, typisch Spaanse namen en Typisch Spaanse mannen haha erg gezellig en amicaal, houden van dansen, zingen en dansen dus ik heb erg leuke dagen met hen gehad! We hebben gisteren gratis fietsen geleend, als echte Hollander kan ik dat natuurlijk niet weerstaan haha maar het was wel even wennen aan het verkeer dat overal Kris kras doorheen rijdt! Er was mij verteld dat er een apart fietspad zou zijn, nou niet dus :p

Maar we hebben het overleefd en erg veel lol gehad! Verder in de avond naar de Baiyoka Skybar geweest. Een bar op de 83e verdiing mrt uitzicht over heel Bangkok! Erg gaaf, een beetje vergelijkbaar met de bar in Chicago Suus :)

Vandaag nog een laatste dagje Bangkok en dan vertrek ik vanavond met de nachttrein naar het zuiden, naar Krabi. Daar verblijf ik 4 dagen dus als ik weer WiFi heb zien jullie wel weer een verhaaltje voorbij komen ;)

Voorlopig vermaak ik me prima!

Veel liefs Xx

  • 13 Maart 2014 - 07:39

    Suus:

    super leuk zussie! Jaloerssss! Geniet!! dikke knuffel

  • 13 Maart 2014 - 17:15

    Loes En Kees:

    Hallo Marijke , het klinkt allemaal geweldig.
    Ga het er lekker van nemen je hebt het verdient.
    Wij hopen volgende week ook even naar Turkije te gaan.
    Verder gaat het bij ons goed
    Liefs van Kees en Loes dikke knuffel.

  • 15 Maart 2014 - 17:13

    Eric Van Der Voorde:

    Genieten hoor dame!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Volg hier mijn reis door Zuid-Oost Azië!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 12171

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 09 Juli 2014

Backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: